Az öntőzőrendszer rendszeres karbantartási munkálatai közé tartozik az öntözőrendszer téliesítése és a tavaszi újraindítás. Évközben az öntözőrendszer karbantartási igénye minimális. Időnként nézzük át az egész rendszert, csak akkor ragadjunk szerszámot, ha rendellenes működést tapasztalunk. Az alábbiakban próbálunk segíteni néhány általánosan előforduló probléma megoldásában:
1. tünet: A szórófej nem húzódik vissza.
megoldás: A szórófejek fúvókacsövét egy öblítő tömítés veszi körül a ház csatlakozásánál, ez induláskor egy nagyobb vízadag átengedésével lemossa a fúvókacsövet. Ennek ellenére (főleg nagyon laza homoktalajokon) néha homokszemek ragadnak a tömítés és a fúvókacső közé, melyek idővel összekarcolják a műanyag felületet. Általában megoldást nyújt egy kis szilikon spray, mellyel a felhúzott fúvókacsövet körbe befújjuk. Ezután a rugó könnyedén visszahúzza a kiemelkedő fúvókacsövet.
2. tünet: Nincs elég nyomás, közelre locsol a szórófej (eddig működött szépen a rendszer).
megoldás: Általában valamelyik beépített szűrő körül kell keresnünk a probléma okát. Szivattyús rendszereknél a szivattyú előtt, vagy után találunk egy szűrőt, ellenőrizzük benne a szűrőbetétet és ha kicsit is eldugult, akkor tisztítsuk ki. Ha csak egy szórófejnél észleljük a tünetet, akkor a fúvóka alatti, a szórófejházba beépített szűrőt ellenőrizzük, ezt is eltömíthette valamilyen szennyeződés. A szűrőbetétet ne szedjük ki akkor sem a szűrőből, ha gyakran eldugul, így csak még több problémát okozunk.
3. tünet: Egy zónán az öntözés nem áll le.
megoldás: Ellenőrizzük a vezérlő beállítását. Ha a beállított értékek helyesek és az öntözési ciklus végén a zóna nem áll le, akkor az adott zóna mágnesszelepét kell megvizsgálnunk. Szinte minden ilyen esetben a mágnesszelep szennyeződése (apró kavics, vagy homok, esetleg KPE cső forgács) okozza a jelenséget. A mágnesszelep szétszedése előtt zárjuk el a főcsapot, majd engedjük ki a nyomást a szelep kinyitásával. Ezután szereljük szét a szelepet. Minden mágnesszelep két félből áll, melyek között egy gumimembránt, a membrán felett pedig egy feszítőrugót találunk. A mágnesszelep két felét vagy fémcsavarok rögzítik egymáshoz, vagy oldalt egy kézzel eltekerhető műanyag fedél. Miután szétszedtük a szelepet nézzük meg a gumimembránt nem sérült-e meg és (ha van) távolítsuk el a membrán alá ékelődött szennyeződést. Szilikonnal befújhatjuk a központi tengelyt és a membránt is, majd szereljük össze. Ha találtunk szennyeződést, akkor rögtön a szűrőt is nézzük meg, hiszen valószínű ott is van valami gond (pl. átszakadt a hálós szűrőbetét). Ha a tisztítás nem oldja meg a problémát, akkor hívjunk szakembert.
